Suomen Nuorkauppakamarien digilehti johtajuudesta
Suomen Nuorkauppakamarien digilehti johtajuudesta

IHAN-Yritysboostissa datasta kehitetään uutta liiketoimintaa

IHAN-Yritysboostissa datasta kehitetään uutta liiketoimintaa 

Tammikuussa 40 nuorkauppakamarilaista aloitti IHAN-Yritysboostissa datalähtöisen liiketoiminnan kehittämisen. Mukaan oli valittu sekä yrittäjiä että päättävässä asemassa olevia pk-yritysten edustajia. Osallistujat tulivat mukaan erilaisista lähtökohdista; osalla oli jo datan pohjalta käynnistettyä liiketoimintaa, toiset taas lähtivät pohtimaan nykyiseen työhönsä kehitysmahdollisuuksia. 

Verkkokauppakoordinaattori Mari Hamara haki mukaan IHAN-Yritysboostiin, koska data liittyy kiinteästi hänen työhönsä. Hamara oli juuri aloittanut uudessa työpaikassa, vastuullisten urheilu- ja ulkoiluvaatteiden verkkokauppa Weekendbeessä, joten valmista projekti-ideaa ei hakuvaiheessa ollut. Hamara kertoo, että työpajat ovat tuoneet uutta tietoa hänen osaamispalettiinsa. Tärkeänä antina hän pitää myös boostilaisten kesken syntyneitä bisnesverkostoja. 

IHAN-Yritysboostissa Suomen Nuorkauppakamarit kokeilee Sitran IHAN-Yritysohjelman konseptia. Nuorkauppakamarilaiset toimivat kuuden kuukauden pituisessa ohjelmakokonaisuudessa fasilitoijina ja osin kouluttajina. Käytössä on Sitran asiantuntijoiden kehittämät työkalut ja koulutusmateriaalit, joista osallistujat antavat Sitralle palautetta koko IHAN-Yritysboostiprosessin ajan. 

Teksti: Sanna-Leena Linna 

Share this article
Shareable URL
Prev Post

Lasten vaalit – Mistä oli kyse?

Next Post

Debatoimalla työelämätaituriksi

Vastaa
Read next