Vuoden Nuori Johtaja 2014 palkitaan keskiviikkona 5.11.

Kestävä johtajuus on liike-elämän keskeinen menestystekijä.

Suomen Nuorkauppakamarit ry:n järjestämän valtakunnallisen Vuoden Nuori Johtaja 2014 -kilpailun voittaja julkistetaan Nuori Johtajuus -seminaarissa 5.11.2014 klo 12.00–16.00 (Tekes, Kyllikinportti 2, Länsi-Pasila). Seminaarin pääteemana ovat nuoret johtajat ja kestävä johtajuus. Helsingin päätapahtumaa voi seurata reaaliajassa myös ELY-keskuksissa Rovaniemellä, Kajaanissa, Joensuussa, Kuopiossa, Lappeenrannassa, Tampereella, Vaasassa ja Mikkelissä.

Vuoden Nuori Johtaja 2014 –ehdokkaat ja yritysten toimipaikat:

Mikko Alajoki, toimitusjohtaja, Nordic Henkilöstöpalvelut Oy – Tampere, Helsinki, Espoo, Jyväskylä, Hämeenlinna, Turku
Heikki Haasmaa, toimitusjohtaja, Kone Hissit Oy – pääkonttori Espoossa
Juho Jokinen, toimitusjohtaja, Dingle Oy – Helsinki
Mikko Kuitunen, toimitusjohtaja, Vincit Oy – Tampere, Helsinki
Santtu-Matias Rouvali, ylikapellimestari ja taiteellinen johtaja, Tampereen Filharmonia – Tampere
Tero Saksman, toimitusjohtaja, Enfo Zender Oy – Kuopio ja Espoo
Oskari Tuhkanen, toimitusjohtaja, Nordic Power Service Oy – Varkaus
Ari Viitanen, Director, Customer Solutions, MacGregor Finland Oy – Kaarina

Jo kahdeksannen kerran valittava Vuoden Nuori Johtaja saa palkinnoksi CxO Mentorin huippujohtajan ammattimentorointipaketin. Lisäksi kilpailussa jaetaan Teknologiateollisuuden Vuoden Nuori Johtaja -tunnustus. Kilpailun tuomaristo koostuu Suomen Nuorkauppakamarien, Teknologiateollisuus ry:n, CxO Mentorin, Experiksen, FIBS ry:n ja Sefen edustajista. Kilpailun suojelijana toimii Anne Brunila, joka puhuu seminaarissa teknologiamurroksen vaikutuksesta johtajuuteen.

OHJELMA ke 5.11.2014, Tekes, Kyllikinportti 2, Länsi-Pasila

12.00 Avaus: Nuorten johtajuus kestävää johtajuutta? Irene Lamberg, Suomen Nuorkauppakamarit ry
12.15 Tulevaisuuden johtajat 2020 – nuorten kokemuksia Päivä Johtajana –tempauksesta. Virpi Utriainen, Nuori Yrittäjyys ry.
12.30 Nuoret johtajat ja kasvuyrittäjyys. Aaro Cantell, Normet Group Oy:n ja Affecto Group Oyj:n hallituksen puheenjohtaja.
12.45 Nuoret johtajat rakentavat yritysvastuusta uutta kasvua. Mikko Routti, toiminnanjohtaja, FIBS.
13.00 Nuoret johtajat ja työmarkkinat. Kalle Toivonen, Business Director, Experis.
13.15 Ammattimentorointi, nuoren pikaväylä huippujohtajuuteen. Toni Hinkka, CEO, CxO Mentor Oy.

13.30 Kahvitauko
14.00 Teknologiamurroksen vaikutus johtajuuteen. Anne Brunila, Vuoden Nuori Johtaja –kilpailun suojelija.
14.30 Vuoden Nuori Johtaja 2014–palkitseminen. Anne Brunila, kilpailun suojelija & Henna Väätäinen,
tuomariston puheenjohtaja, Suomen Nuorkauppakamarit ry.
14.44 Teknologiateollisuuden Vuoden Nuoren Johtajan 2014 palkitseminen. Mervi Karikorpi, johtaja, innovaatioympäristö ja uudistuminen, Teknologiateollisuus ry.

15.00 Kestävän johtajuuden arviointi ja edistäminen. Anja Uljas, Kehitysjohtaja, Suomen Ekonomiliitto SEFE ry.
15.15 Nuoret ja johtaminen. Harri Leinikka, toimitusjohtaja, T-Media Oy.
15.30 Suomi tarvitsee 5 000 000 johtajaa. Nuppu Rouhiainen, ohjelmapäällikkö, Tekes.
15.45 Päätössanat. Mervi Vuorinen, Suomen Nuorkauppakamarit ry.

Ilmoittaudu seminaariin 3.11. mennessä »

Suomen Nuorkauppakamarit ry on järjestänyt Vuoden Nuori Johtaja -kilpailun vuodesta 2007 alkaen. Kilpailun tavoitteena on nostaa esiin taitavia alle 40-vuotiaita johtajia ja kannustaa nuoria hakeutumaan johtotehtäviin sekä kehittymään johtajina.

Lisätietoja:
Suomen Nuorkauppakamarit ry
Mervi Vuorinen, kehitysjohtaja, Kestävä johtajuus, mervi.vuorinen@jci.fi, puh. 050 428 7323
Niina Hämäläinen, Vuoden Nuori Johtaja kansallinen projektipäällikkö, niina.hamalainen@jci.fi, puh. 050 384 4516

www.nuorijohtaja.fi