Suomen Nuorkauppakamarien digilehti johtajuudesta
Suomen Nuorkauppakamarien digilehti johtajuudesta

Etusivu uusiksi – vastuullisesti

Vastuullisuudesta on tullut viime vuosina muotisana. Yritykset tuottavat raportteja vastuullisuudesta, ja Suomen Nuorkauppakamareiden missiossa olemme menossa “kohti parempaa johtajuutta ja vastuullisia tekoja”.  Mutta mitä vastuullisuus oikeastaan tarkoittaa?  

Kaikessa viestinnässä vastuullisuutta voi toteuttaa esimerkiksi noudattamalla Viestinnän eettisen neuvottelukunnan ohjeita. Vaikka ne onkin suunnattu viestinnän ammattilaisille, niissä kuvattujen periaatteiden noudattaminen tekisi hyvää myös ylikuumentuneille verkkokeskusteluille. Totuudenmukaisella, luotettavalla ja arvostavalla viestinnällä pääseet jo pitkälle. Samalla toteutat Nuorkauppakamarin missiota vastuullisuudesta.  

Vastuullisuudessa on pohjimmiltaa kyse siitä, että olet valmis ottamaan huomioon sanojesi ja toimiesi vaikutukset muihin ihmisiin ja ympäröivään maailmaan. Kukaan meistä ei elä tyhjiössä, vaan vaikuttaa päivittäin maailmaan ympärillämme. Nuorkauppakamarilaisena edustat myös järjestöämme.  

Eräs kollegani töissä kertoi minulle taannoin hyvän nyrkkisäännön vastuulliseen toimintaan ja viestintään. Hän kehottimiettimään “miltä asia näyttäisi Hesarin etusivulla?” Siinäpä hyvä kysymys pohdittavaksi seuraavan kerran kun kinkkinen tilanne tulee eteen.  

Share this article
Shareable URL
Prev Post

Millainen lähijohtaminen saa nuoret aikuiset sitoutumaan yritykseen?

Next Post

Mistä tunnistaa vastuullisen johtajan?

Vastaa
Read next