Rauman Taajuudella

Kesäkuussa Vanhassa Raumassa lanseerattiin aivan uudentyyppinen, ilmainen, koko perheen virtuaalinen mobiilikaupunkiseikkailu ”Rauman Taajuudella”, joka kuljettaa pelaajia ympäri Unescon maailmanperintökohdetta. Peli hyödyntää pakohuonepeleistä tuttua konseptia, ja se on pelattavissa vuoden ajan.

Rauman Nuorkauppakamarin ideoiman ja tuottaman pelin pääyhteistyökumppanina toimii Rauman kaupunki. Ilmaista pelikokemusta mahdollistamassa on myös useita paikallisia yrityksiä ja muita toimijoita.

– Halusimme aktivoida sekä kaupunkilaisia että matkailijoita kokemaan Vanhan Rauman uudenlaisella tavalla tarjoten mielekästä ja turvallista puuhaa korona-arjen vastapainoksi. Lisäksi halusimme vahvistaa kamarimme projektisalkkua ja tarjota jäsenistölle lisää mielekkäitä tekemisen paikkoja ja kehittymismahdollisuuksia, vahvasta projektiosaamisesta tunnetun kamarin puheenjohtaja Johanna Lainio kertoo.

Lainio uskoo, että pelitoteutuksia on tulevina vuosina tulossa Raumalle lisää ja näkee konseptin olevan monistettavissa myös muiden kamarien käyttöön. Mobiilipeliä on syyskuuhun mennessä pelattu noin 2000 kertaa ja pelin nettisivuihin on tutustunut jo yli 6000 kävijää. Myös pelaajapalautteet ovat olleet positiivisia.

Lue lisää www.raumantaajuudella.fi

Kirjoittaja: Rauman Nuorkauppakamari