Tuottava Idea -kilpailu

Tuottava Idea -kilpailuun saapui 50 ideaa ympäri Suomen

Ideat syntyvät pohjoisessa ja etelässä

Tulevaisuuden Suomi elää innovaatioista. Tuottava Idea -kilpailuun lähetettiin 50 ideaa eri puolilta Suomea.

Tuottava Idea -kilpailun avulla edistetään innovatiivisuutta ja etsitään uusia, tuottavia ideoita jo 38 kerran. Jo päättyneessä kilpailussa tullaan palkitsemaan sekä alueellisesti että kansallisesti parhaat ideat kolmessa sarjassa, jotka ovat yritys-, yhteiskunta- ja palveluliiketoimintasarja.

Saapuneet 50 hakemusta arvioidaan ensin alueellisissa tuomaristoraadeissa neljällä kilpailualueella touko- ja kesäkuun aikana. Tämän jälkeen alueiden voittajat jatkavat kansallisen raadin arvioitavaksi. Hakemukset jakautuvat nuorkauppakamareiden aluejaon mukaisesti: Alue A 23 kpl, Alue B 6 kpl, Alue C 8 kpl ja Alue D 13 kpl. Alueelliset voittajat julkaistaan loppukesästä, ja kansallinen palkintojenjako on 26. marraskuuta Finlandia-talolla uudistuvan Kauppakamariforumin yhteydessä.

Tuottava Idea -kilpailuun voi osallistua mikä tahansa tuotteeseen, palveluun, tuotantomenetelmään, liikeideaan tai muuhun yritystoimintaa edistävään toimenpiteeseen liittyvä idea. Kilpailussa etsitään uusia, alle kolme vuotta vanhoja, mutta jo tuottavassa käytössä olevia ideoita. Palkittava hanke voi olla kehitetty julkisella tai yksityisellä sektorilla. Arviointikriteereinä käytetään hankkeen uutuutta, hankkeen innovatiivisuutta, idean toteuttamista tuottavaan käyttöön, kestävän kehityksen huomioimista, hankkeen tulevaisuuden kilpailukykyä ja menestymis- ja kansainvälistymismahdollisuuksia.

Kilpailun hakuaika oli 1.4.–15.5.2015. Kilpailun suojelijana toimii Suomen Yrittäjien toimitusjohtaja Jussi Järventaus. Yhteistyökumppaneina vuonna 2015 toimivat: Teollisuussijoitus, Suomalaisen Työn Liitto, Suomen Yrittäjät, Keskuskauppakamari, Grano Oy, FiBAN, Yritys-Suomi sekä Craftworks Oy. Palkinnon myöntää Suomen Nuorkauppakamarit ry.

Lisätietoja ja yhteydenotot:

Outi Törmänen