Tampereella juhlitaan kolmea uutta senaattoria – onnea Jenni, Sarianne ja Ville!

Suomen Nuorkauppakamarit ry:n valmistautuvalle puheenjohtalle Jenni Rajahalmeelle myönnettiin senaattoriarvo 18.6.2016 Tampereella JCI:n Eurooppakokouksessa. Jenni on liittynyt Kankaanpään Nuorkauppakamariin vuonna 2004, jossa hänellä on takanaan kuusi hallitusvirkaa. Lisäksi hänellä on ollut neljä aluevirkaa. Jenni on toiminut myös alue C:n aluejohtajana ja viime vuonna hän oli Keskusliitossa kehitysjohtajana. Jenni on ollut aktiivinen kaikin mahdollisin tavoin: takana on kymmeniä koulutuksia, projekteja ja kokouksia. Toiminnastaan hän on saanut lukuisia palkintoja, mm. arvostetun Sanan säilä -puhekilpailupalkinnon. Jennin senaattorinumero on #75073.

Sarianne Mäkelä on osoittanut miten itseään kehittämällä ja määrätietoisella otteella voi lyhyessäkin ajassa kehittyä johtajana aivan mihin asti vain itse on valmis menemään. Hän on hypännyt pois myös mukavuusalueeltaan ja rohkeasti levittänyt siipensä ja uskaltanut lentää kohti uusia vastuutehtäviä. Sarianne on esimerkillään löytänyt rinnalleen monta rohkelikkoa, joita hän myös menestyksekkäästi on kannustanut eteenpäin ja jakanut omaa osaamista. Hän on JCI uransa alusta asti toiminut hallitusviroissa ja näköalapaikoilla sekä ollut myös oikea kokoushai ja kiertänyt niin alueelliset, kansalliset kuin kansainvälisetkin kokoukset. Sarianne on myös kouluttautunut aktiivisesti koko kamariuransa ajan. Sarianne ei koskaan tee itsestään suurta numeroa, mutta kun hän avaa suunsa hiljenevät salit ja häntä kuunnellaan ja arvostetaan. Hän on johtajana suuri sydäminen, määrätietoinen ja kannustava. Sariannesta on viiden vuoden aikana  kasvanut joukossamme rohkea ja arvostettu roolimalli, joka toiminnallaan ei ole pelkästään kasvanut itse vaan hän on huomaamattaan kasvattanut rinnallaan kokonaisen ANKKa perheen. Sarianne tunnetaan tästä illasta eteenpäin numerolla #75072.

Ville Vihervaara esimerkillinen, vastuullinen ja helposti lähestyttävä johtaja. Hän on ollut Turun NKK:n uudistava voima. Koko kamariuransa ajan hän on tehnyt aidon pyyteetöntä työtä nuorkauppakamaritoiminnan eteen ja hakenut toimintaan aktiivisesti uusia näkökulmia ja tuonut ne esiin selkeästi rakentavien ehdotusten muodossa eri foorumeilla. Ville on kyseenalaistanut perinteisten toimintamallien tarkoituksenmukaisuuden, ideoinut uudenlaista, ennennäkemätöntä toimintaa ja myös siirtänyt uusia ajatuksia käytäntöön. Vuonna 2007 Ville toimi Turun NKK:n 50-vuotisjuhlaseminaarin projektipäällikkönä. Vuonna 2008 hän oli mukana järjestämässä Eurooppakokousta. Vuonna 2009 hän ideoi EcoFootr-hankkeen, joka sai aikaan ennennäkemättömän globaalin mediavyöryn ja jolle myönnettiin lopulta neljä palkintoa: Eurooppa-palkinto, Senaatin palkinto, kansallinen Paras projekti ‑palkinto ja alueellinen Aktiivinen vaikuttaja ‑palkinto. Vuonna 2011 Ville valittiin kansallisesti Vuoden kansainvälistäjäksi. Vihervaaran johdolla on käynnistetty toinenkin projekti, joka on saanut suurta mediajulkisuutta: Ville toimi vuonna 2011 käynnistetyn jauhomatoprojektin projektipäällikkönä. Hankkeen tavoitteena oli tutkia sitä, miten proteiinia voitaisiin tuottaa ravinnoksi mahdollisimman tehokkaasti hyönteisfarmilla, ja selvittää tuotannon edellytyksiä menestyvään yritystoimintaan. Vuonna 2012 Ville toimi Turun Nuorkauppakamarin puheenjohtajana. Vuoden teemana oli Vallankumous. Ville on myös Phil Pugsley -lahjoittaja. Hänestä tulee epäilemättä aktiivinen senaattori, joka etsii oma-aloitteisesti ja aktiivisesti uusia tapoja ja keinoja tukea ja auttaa nuorkauppakamarin jäseniä sekä ideoida ja osoittaa uusia, raikkaita suuntia toiminnan kehittämiselle. Ville on uusi senaattori numerolla #75201.

Senaattorit ovat ansioituneita nuorkauppakamarilaisia, joille Junior Chamber International -maailmanjärjestö on myöntänyt senaattoriarvon. Senaattoreina he saavat mahdollisuuden osallistua nuorkauppakamarin ja Suomen Senaatin toimintaan myös täytettyään 40 vuotta.