Suomen Nuorkauppakamarien digilehti johtajuudesta

Lue näköislehti

Suomen Nuorkauppakamarien digilehti johtajuudesta

Suomen nuorkauppakamareiden uudella strategiakaudella rakennetaan huomisen johtajuutta

Huomisen johtajuus 2021-2024 

Strategia tarkoittaa muutosta ja valintoja. Se ohjaa meitä nykytilasta kohti tavoitteitaVuosi 2020 kaikessa mullistuksessaan päättää nykyisen strategiakauden ja samalla käännämme katseet jäsentemme työelämämenestyksen vauhdittamisesta johtajuuteen. Olemme monessa asiassa uuden äärellä ja on erittäin hedelmällistä aloittaa uusi strategiakausi, jossa nuorkauppakamarin missio on olla Edelläkävijöiden kasvualusta, kohti parempaa johtajuutta ja vastuullisia tekoja.  

Uuden nelivuotisen strategian työstäminen aloitettiin vuonna 2019 ja näiden vajaan kahden vuoden sisään mahtuu lukuisia keskusteluja, työpajoja, megatrendejä ja kyselyjä siitä, mitä me olemme ja mitä haluamme nuorkauppakamarin olevan tulevaisuudessa. Uuden strategian mukaisesti päämäärämme on olla Rohkea johtajuuden uudistaja, yhdessä ja aktiivisesti. 

Johtajuus on ollut kantava voima läpi strategiatyön. Siksi Huomisen johtajuus nousi yhdeksi selkeäksi valinnaksi. Se tarkoittaa, että meidän tulee määrittää ja kertoa, miten me näemme johtajuuden ja miten me uudistamme sitä tulevina vuosina. Tämän lisäksi toinen merkittävä näkökulma on yhteistyö sidosryhmien kanssa. Tarvitsemme aktiivisia verkostoja ja niiden päämäärätietoista johtamista, jotta voimme vaikuttaa ja jotta joku haluaa ylipäätään keskustella kanssamme. 

Emme voi luonnollisestikaan unohtaa jäseniämme, joita ilman emme olisi olemassa. Emme myöskään vaikuttavia projekteja, joita kamarimme tekevät ympäri Suomen. Muutoksen näkökulmasta haluamme tuoda lisää selkeyttä ja tukea siihen, mitä mahdollisuuksia nuorkauppakamari kasvualustana tarjoaa. Projektitoiminnassa muutos kohdistuu fokuksen löytämiseen ja valintoihin siitä, että teemme strategiaa tukevia, aidosti yhteisöömme vaikuttavia ja kestäviä projekteja, jotka niin tunnistetaan kuin tunnustetaankin. 

Vahva ja tunnistettu brändi on osa-alue, joka tukee kaikkea toimintaamme ja saa äänemme kuuluviin. Viestintään kuuluu tänä päivänä vahvasti myös tarinallisuus ja siksi halusimme kuvittaa strategian niin, että jokainen jäsen voi kertoa omin sanoin uudesta strategiasta ja nuorkauppakamaritoiminnasta 

Mikä on sinun tarinasi 

#huomisenjohtajuus 

Share this article
Shareable URL
Prev Post

Suomen Nuorkauppakamareiden johto vuodelle 2021 on valittu

Next Post

JOHTAJA 1/2020 – lehti rohkeille nuorille johtajille

Read next