IHAN-Yritysboosti käynnistyi tammikuussa 2021

IHAN-Yritysboosti kokoaa tänä vuonna Suomen nuorkauppakamareiden jäsenistön bisneksentekijöitä yhteen kehittymään ja kehittämään bisnestään yhdessä.

Marraskuun 2020 aikana nuorkauppakamarilaisten on ollut mahdollista hakea mukaan Sitran rahoittamaan hankkeeseen, IHAN-Yritysboostiin. IHAN-Yritysboostin taustalla on Sitran reilun datatalouden IHAN-projekti.

IHAN -Yritysboost herätti paljon kiinnostusta ja hakemusten määrä ylitti odotukset. Hakemuksien joukosta valikoitui nelisenkymmentä yritystä mukaan tammikuussa 2021 alkaneeseen IHAN-Yritysboostiin. Mukaan valitut nuorkauppakamarilaiset pk-yritykset edustavat eri aloja laaja-alaisesti ja mukana on mm. rakennusalan-, media-alan-, ravintola-alan-, teknologia-alan-, terveyden- ja hyvinvoinnin alan-, vaatetusalan-, kiinteistöalan ja siivousalan yrityksiä aina taloushallinnon ja tilintarkastuspalveluita tarjoaviin yrityksiin.

IHAN-Yritysboosti on Suomen nuorkauppakamareiden vetämä, itsenäisesti Sitran IHAN-yritysohjelman rinnalla kulkeva datatalouden koulutusohjelma. IHAN-Yritysboostiin osallistuvat nuorkauppakamarilaiset saavat käyttöönsä datatalouden huippuasiantuntijoiden kanssa kehitetyt materiaalit, työkalut sekä videoituna Sitran IHAN-yritysohjelman aikana kuvatut keynote-puheenvuorot. Koulutusohjelman tavoitteena on antaa uutta ymmärrystä ja työkaluja liiketoiminnan kehittämiseen ja palvelumuotoiluun sekä yritykselle valmiit suunnitelmat lähteä kehittämään omasta, avoimesta tai jaetusta datasta uutta liiketoimintaa.

Sitran IHAN-hankkeessa luodaan perustuksia reilulle datataloudelle, jossa menestyvät digitaaliset palvelut pohjautuvat luottamukseen ja tuottavat arvoa kaikille.

Lue Sitran tiedote asiasta.