Twinning-toimintaa etänä

Kun kauan odotettu twinning-tapaaminen jouduttiin siirtämään vuodelta 2020 määrittelemättömään ajankohtaa, oli pakko keksiä jotain. Ensimmäinen etätapaaminen meni tutustumisen merkeissä, koska olimme vasta luomassa alkua kolmen kamarin multitwinningille. Jokainen kamari, Augsburg, Krakova ja Pirkanmaan, sai vuorollaan esitellä kotikaupunkiaan ja tutustuimme samalla jokaisen kamarin toimintaan esittelemälle tulevan vuoden kolme kiinnostavinta projektia.

Jotta ihmiset jaksoivat istua Teamsin äärellä vielä pitkän työpäivän jälkeenkin oli meidän keksittävä jotain mukavaa tekemistä. Onneksi oluen- ja viininmaistelut onnistuivat etänäkin. Oluenmaistelu järjestyi niinkin yksinkertaisesti, että jokaisesta kamarista käytiin ottamassa valokuva paikallisesta olutvalikoimasta ja sitten valitsimme kolme tuotetta, jotka löytyivät jokaisesta maasta vaivatta. Itse oluiden arviointi sujui mobiilipalvelua käyttäen.

Viininmaisteluun löytyikin Krakovan kamarista oma sommelier, joka maistatti meille Saksasta toimitettuja viinejä. Onneksemme myös Augsburgin kamarista löytyi viiniasiantuntija. Hän mahdollisti meille perheensä viinitilan viinien maistelun.

Aina ei ole mahdollista tavata kasvotusten. Silloin kannattaa testata uusia ideoita ennakkoluulottomasti myös etänä!

Teksti ja kuva: Jonna Vähänen