Vierivä kivi ei sammaloidu

Varmasti jokainen meistä on kuullut sanonnan Vierivä kivi ei sammaloidu. Vaikka lause onkin jo kulunut, niin siinä alleviivataan sitä, että ei pidä jäädä paikoilleen, vaan jatkaa itsensä kehittämistä.

Me nuorkauppakamarilaiset olemme siitä etuoikeutettu joukko, että meille on tarjolla monenlaista tapaa kehittyä johtajana. Koulutuksia järjestetään ympäri Suomen, kokousviikonloput kannustavat kehittämään verkostoitumistaitoja ja mittelöidäänpä meillä niin puheiden pitämisessä kuin debatoinnissa. Itsensä haastaminen onkin yksi kehittyvän johtajan tärkeimmistä työkaluista. On mentävä omalle epämukavuusalueelle, opittava uutta ja oltava myös valmis epäonnistumaan, jotta voi kehittyä paremmaksi johtajaksi.

Tämänhetkinen maailmantilanne on haastanut meitä kamarilaisia pohtimaan uusia tapoja kehittää omia johtamistaitoja. Kehittymisen tueksi B-alueen kamarit ovat yhdessä luoneet Kärki 13 -koulutussarjan, jossa jokainen alueen kolmestatoista kamarista järjestää syksyn aikana yhden koulutustilaisuuden. Koulutuksissa pureudutaan eri aihein johtajuuden kärkiteemoihin ja näihin koulutuksiin ovat tervetulleita kaikki nuorkauppakamarilaiset. Mihin näistä koulutuksista sinä tulet kehittämään omia johtajuustaitojasi?

Teksti: Essi Kortesalo, Aluesihteeri, Alue B, Kouvolan Nuorkauppakamari