Lastenfestarit saatiin toteutettua

PuskaPromotionin ja Keskuspuiston Nuorkauppakamarin 15-vuotisjuhlastriimi Lasten Festarit järjestettiin lauantaina 7.8.2021. Dynaaminen ja taitava tiimi onnistui järjestämään antoisan festarikokemuksen katsojille kokoontumisrajoituksista huolimatta!

Taiteellinen sisältö oli monipuolinen. Tarjolla oli musiikin, teatterin, kuvataiteen, kirjallisuuden ja tanssin ammattilaisia kutsumassa lapsia osallistumaan lasten kulttuurin aktiiviseen tekemiseen. Synttäriakatemiassa opiskeltiin piirtämistä, perinneleikkejä ja ekologisen lahjan tekemistä oman kotipihan kasveista. Tietokisassa pohdittiin ovatko kaikki ystävät samanlaisia ja miten kutsutaan hiljaisempia ystäviä mukaan leikkeihin.

Tapahtuman suojelija Nasima Razmyar kävi synttärivieraana, ja juontajan apuna läpi koko ohjelman olivat upeat sairaalaklovnit – sekä Lafe Lammas. Katseluja striimi sai yli 1200 kappaletta ja katsojaluvut pysyivät striimin ajan tasaisena. Palautteen mukaan lasten huomio on ollut herpaantumatonta ja innostunutta. Laadukkaan striimin jälkeen 15-vuotisjuhlien tunnelma jatkuu syksyyn.

Kiitämme suojelija Nasima Razmyaria sekä pääkumppaneitamme Tradeka Osuuskuntaa, Pilke Päiväkoteja ja Kotimaanapua.

Vuonna 2022 Lasten Festarit järjestetään Hesperianpuistossa. Näemme jälleen!

Teksti: Sirkku Hoikkala
Kuva: Niklas Nyström / Musikantit.