Maailman paras puheenjohtaja on suomalainen Ellimaija Ahonen!

JCI Junior Chamber International palkitsi maailmankokouksessaan Japanin Kanazawassa sunnuntaina 8.11.2015 suomalaisen Ellimaija Ahosen (33 v.) maailman parhaana paikallisen nuorkauppakamarin puheenjohtajana. Maailmanlaajuisesti paikallisia nuorkauppakamareita on 5 000 ja jäseniä niissä yli 200 000.

Ellimaija Ahonen toimi Pirkanmaan Nuorkauppakamarin puheenjohtajana vuonna 2014. Ahonen työskentelee koulutusvientiyritys Learning Scoopin toimitusjohtajana. Koulutukseltaan hän on valtiotieteiden maisteri. Ellimaija Ahonen asuu Kangasalla ja on Pirkanmaan Nuorkauppakamarin sekä Suomen Nuorkauppakamareiden keskusliiton jäsen.

Maailman paras paikallinen puheenjohtaja
Ellimaija Ahonen, Pirkanmaan Nuorkauppakamari
 Ellimaijaa voidaan kuvailla rohkeaksi paikalliseksi puheenjohtajaksi, jolla oli kyky kuunnella, inspiroida ja mentoroida muita. Myös vaikeina aikoina hän varmisti, että hänen hallituksensa toimi yhdessä. Ellimaija johti jäsenistöään esimerkillä ja inspiroi muita tekemällä myös itse konkreettisesti asioita ”kädet savessa”. Ellimaijalla oli kapasiteettia luoda iloinen ja aito tunnelma. Hän varmisti että jäsenistön ääni tuli kuulluksi ja, että hallituksen jäsenet loivat innostavaa toimintaa vuodelle 2014.”

Most Outstanding Local President

Ellimaija Ahonen, Pirkanmaan Nuorkauppakamari
“…Ellimaija can be described as a bold Local President, who has shoulders to bear the responsibility and skills to listen, inspire and mentor others. Even during the tough times, she ensured her board came together. Ellimaija led her members by example and ispired others by doing things hands on. Ellimaija had the capacity to create a cheerful and genuine athmosphere. She made sure members had a say and board members listened carefully to create an inspiring action plan for 2014.”

Haastattelut:
Ellimaija Ahonen, ellimaija.ahonen@jci.fi, p. 040 703 7337 (on tavoitettavissa puhelimitse 10.11. klo 16 jälkeen palattuaan Japanista Suomeen).

Lisätietoja (kuvat palkintojenjaosta Japanista 13.11. alkaen):
Iida Repo
Viestintäjohtaja
Suomen Nuorkauppakamarit ry
iida.repo@jci.fi | 040 501 3505

www.nuorkauppakamarit.fi

JCI (Junior Chamber International) juhlii kuluvana vuonna myös kansainvälistä 100-vuotis juhlavuotta. Nuorkauppakamari on kansainvälinen alle 40-vuotiaiden jäsentensä kehittymis- ja johtamiskouluttautumisjärjestö sekä kontaktiverkosto. Kehitämme yhteiskuntaa ja johtajuutta paremman tulevaisuuden turvaamiseksi. Suomen Nuorkauppakamarit ry on perustettu vuonna 1957. Varsinaisia jäseniä n. 2 200 ja yhdessä alumnien kanssa noin 5 000.